Beginning Java 8 Games Development

Author: Wallace Jackson

Publisher: Apress

ISBN: 1484204158

Category: Computers

Page: 492

View: 7809

DOWNLOAD NOW »
Beginning Java 8 Games Development, written by Java expert and author Wallace Jackson, teaches you the fundamentals of building a highly illustrative game using the Java 8 programming language. In this book, you'll employ open source software as tools to help you quickly and efficiently build your Java game applications. You'll learn how to utilize vector and bit-wise graphics; create sprites and sprite animations; handle events; process inputs; create and insert multimedia and audio files; and more. Furthermore, you'll learn about JavaFX 8, now integrated into Java 8 and which gives you additional APIs that will make your game application more fun and dynamic as well as give it a smaller foot-print; so, your game application can run on your PC, mobile and embedded devices. After reading and using this tutorial, you'll come away with a cool Java-based 2D game application template that you can re-use and apply to your own game making ambitions or for fun.

Vom Glück des Strebens

Warum der Weg oft glücklicher macht als das Ziel

Author: Chris Guillebeau

Publisher: books4success

ISBN: 3864702674

Category: Self-Help

Page: 320

View: 3344

DOWNLOAD NOW »
Und jedem Streben wohnt ein Glück inne ... Zu Fuß quer durch die USA wandern oder so viele Vogelarten wie möglich beobachten - das sind nur zwei Beispiele für ungewöhnliche Herausforderungen, denen sich ganz gewöhnliche Menschen gestellt haben. Chris Guillebeau beschreibt, wie das Streben nach selbst gesteckten Zielen Sinn und Glück in das eigene Leben bringt. Chris Guillebeau hat sein Projekt, alle Länder dieser Erde zu bereisen, umgesetzt. Und er hat erkannt: Nicht das Ziel an sich ist am wichtigsten, sondern der Weg dorthin. Nach etwas streben, planen, äußere und innere Hürden überwinden - all dies macht uns oft glücklicher und lässt uns innerlich mehr wachsen als das Erreichen des Ziels selbst. Zahlreiche inspirierende Beispiele sowie praktische Ratschläge weisen dem Leser den Weg: So findet er seine ganz persönliche Herausforderung, so geht er sie an und verleiht damit seinem Leben mehr Bedeutung.

Pro Java 9 Games Development

Leveraging the JavaFX APIs

Author: Wallace Jackson

Publisher: Apress

ISBN: 1484209737

Category: Computers

Page: 633

View: 7947

DOWNLOAD NOW »
Use Java 9 and JavaFX 9 to write 3D games for the latest consumer electronics devices. Written by open source gaming expert Wallace Jackson, this book uses Java 9 and NetBeans 9 to add leading-edge features, such as 3D, textures, animation, digital audio, and digital image compositing to your games. Along the way you’ll learn about game design, including game design concepts, genres, engines, and UI design techniques. To completely master Java 3D game creation, you will combine this knowledge with a number of JavaFX 9 topics, such as scene graph hierarchy; 3D scene configuration; 3D model design and primitives; model shader creation; and 3D game animation creation. With these skills you will be able to take your 3D Java games to the next level. The final section of Pro Java 9 Games Development puts the final polish on your abilities. You’ll see how to add AI logic for random content selection methods; harness a professional scoring engine; and player-proof your event handling. After reading Pro Java 9 Games Development, you will come away with enough 3D expertise to design, develop, and build your own professional Java 9 games, using JavaFX 9 and the latest new media assets. What You’ll Learn Design and build professional 3D Java 9 games, using NetBeans 9, Java 9, and JavaFX 9 Integrate new media assets, such as digital imagery and digital audio Integrate the new JavaFX 9 multimedia engine API Create an interactive 3D board game, modeled, textured, and animated using JavaFX Optimize game assets for distribution, and learn how to use the Java 9 module system Who This Book Is For Experienced Java developers who may have some prior game development experience. This book can be for experienced game developers new to Java programming.

Routineaufgaben mit Python automatisieren

Praktische Programmierlösungen für Einsteiger

Author: Al Sweigart

Publisher: dpunkt.verlag

ISBN: 3864919932

Category: Computers

Page: 576

View: 8905

DOWNLOAD NOW »
Wenn Sie jemals Stunden damit verbracht haben, Dateien umzubenennen oder Hunderte von Tabelleneinträgen zu aktualisieren, dann wissen Sie, wie stumpfsinnig manche Tätigkeiten sein können. Wie wäre es, den Computer dazu zu bringen, diese Arbeiten zu übernehmen? In diesem Buch lernen Sie, wie Sie mit Python Aufgaben in Sekundenschnelle erledigen können, die sonst viel Zeit in Anspruch nehmen würden. Programmiererfahrung brauchen Sie dazu nicht: Wenn Sie einmal die Grundlagen gemeistert haben, werden Sie Python-Programme schreiben, die automatisch alle möglichen praktischen Aufgaben für Sie abarbeiten: • eine oder eine Vielzahl von Dateien nach Texten durchsuchen • Dateien und Ordner erzeugen, aktualisieren, verschieben und umbenennen • das Web durchsuchen und Inhalte herunterladen • Excel-Dateien aktualisieren und formatieren • PDF-Dateien teilen, zusammenfügen, mit Wasserzeichen versehen und verschlüsseln • Erinnerungsmails und Textnachrichten verschicken • Online-Formulare ausfüllen Schritt-für-Schritt-Anleitungen führen Sie durch jedes Programm und Übungsaufgaben am Ende jedes Kapitels fordern Sie dazu auf, die Programme zu verbessern und Ihre Fähigkeiten auf ähnliche Problemstellungen zu richten. Verschwenden Sie nicht Ihre Zeit mit Aufgaben, die auch ein gut dressierter Affe erledigen könnte. Bringen Sie Ihren Computer dazu, die langweilige Arbeit zu machen!

Java kurz & gut

Author: Robert Liguori,Patricia Liguori

Publisher: O'Reilly Germany

ISBN: 3955617599

Category: Computers

Page: 232

View: 374

DOWNLOAD NOW »
Man kann es eigentlich kaum glauben: Diese mächtige Programmiersprache soll in ein kleines Taschenbuch passen? Nun, eine ausführliche Einführung in die Sprache ist Java – kurz & gut natürlich nicht, auch keine vollständige Referenz von A-Z. Dafür findet der erfahrene Programmierer hier aber alles Wichtige, was er bei der täglichen Arbeit braucht. Wie war das mit den Neuerungen in Java 8? Und wie hieß diese Kommandozeilenoption noch einmal genau? Auch ein Profi braucht manchmal eine Gedächtnisstütze. Da kommt diese klug organisierte Spickzettelsammlung gerade recht!

Die Kunst des Game Designs

Bessere Games konzipieren und entwickeln

Author: Jesse Schell

Publisher: MITP-Verlags GmbH & Co. KG

ISBN: 3958452841

Category: Computers

Page: 680

View: 5630

DOWNLOAD NOW »
Grundlagen der Entwicklung und Konzeption klassischer Spiele von einem der weltweit führenden Game Designer Mehr als 100 Regeln und zentrale Fragen zur Inspiration für den kreativen Prozess Zahlreiche wertvolle Denkanstöße für die Konzeption eines erfolgreichen Spiels Jeder kann die Grundlagen des Game Designs meistern – dazu bedarf es keines technischen Fachwissens. Dabei zeigt sich, dass die gleichen psychologischen Grundprinzipien, die für Brett-, Karten- und Sportspiele funktionieren, ebenso der Schlüssel für die Entwicklung qualitativ hochwertiger Videospiele sind. Mit diesem Buch lernen Sie, wie Sie im Prozess der Spielekonzeption und -entwicklung vorgehen, um bessere Games zu kreieren. Jesse Schell zeigt, wie Sie Ihr Game durch eine strukturierte methodische Vorgehensweise Schritt für Schritt deutlich verbessern. Mehr als 100 gezielte Fragestellungen eröffnen Ihnen dabei neue Perspektiven auf Ihr Game, so dass Sie die Features finden, die es erfolgreich machen. Hierzu gehören z.B. Fragen wie: Welche Herausforderungen stellt mein Spiel an die Spieler? Fördert es den Wettbewerb unter den Spielern? Werden sie dazu motiviert, gewinnen zu wollen? So werden über hundert entscheidende Charakteristika für ein gut konzipiertes Spiel untersucht. Mit diesem Buch wissen Sie, worauf es bei einem guten Game ankommt und was Sie alles bedenken sollten, damit Ihr Game die Erwartungen Ihrer Spieler erfüllt und gerne gespielt wird. Zugleich liefert es Ihnen jede Menge Inspiration – halten Sie beim Lesen Zettel und Stift bereit, um Ihre neuen Ideen sofort festhalten zu können

Pro Android Wearables

Building Apps for Smartwatches

Author: Wallace Jackson

Publisher: Apress

ISBN: 1430265515

Category: Computers

Page: 580

View: 7107

DOWNLOAD NOW »
Pro Android Wearables details how to design and build Android Wear apps for new and unique Android wearable device types, such as Google Android smartwatches, which use the new WatchFaces API, as well as health-monitoring features and other cool features such as altimeters and compasses. It's time to take your Android 5 Wear application development skills and experience to the next level and get exposure to a whole new world of hardware. As smartwatches continue to grab major IoT headlines, there is a growing interest in building Android apps that run on these wearables, which are now being offered by dozens of major manufacturers. This means more revenue earning opportunity for today's indie app developers. Additionally, this book provides new media design concepts which relate to using media assets, as well as how to optimize Wear applications for low-power, single-core, dual-core or quad-core CPUs, and how to use the IntelliJ Android Studio IDE, and the Android device emulators for popular new wearable devices.

Java will nur spielen

Programmieren lernen mit Spaß und Kreativität

Author: Sven Eric Panitz

Publisher: Springer-Verlag

ISBN: 3834899313

Category: Computers

Page: 278

View: 2606

DOWNLOAD NOW »
Spielen macht nicht nur einfach Spaß – über das Spiel entwickelt der „homo ludens“ (lat. der spielende Mensch) seine Fähigkeiten. Dieser Kurs nutzt den Spieltrieb um Programmieren zu lehren und zeigt wie spannend, kreativ und gesellig es sein kann. Als Programmiersprache dient hierzu Java in der aktuellen Version 1.6. Zuerst werden einige Grundlagen des Programmierens besprochen. Die treibende Kraft zum Erlernen der Sprache ist die Entwicklung von unterschiedlichen Spielen: angefangen von einfachen Reaktionsspiele mit beweglichen Objekten im 2-dimensionalen Raum über Strategie- und Denkspiele, die über Algorithmen der künstlichen Intelligenz gelöst werden, bis hin zu verteilten Spielen in einem Netzwerk. Dabei werden nicht nur Spiele per Anwendung, Applet oder auch für das Handy entwickelt, sondern quasi nebenbei objektorientierte Programmierung und Technologien wie XML und RMI erlernt. Über den zugehörigen Online-Service können alle Quellcodes aus dem Buch sowie Lösungen zu den Aufgaben heruntergeladen werden.

Digital Image Compositing Fundamentals

Author: Wallace Jackson

Publisher: Apress

ISBN: 148424060X

Category: Computers

Page: 166

View: 8106

DOWNLOAD NOW »
Digital Image Compositing Fundamentals is an introductory title covering concepts central to digital imagery and digital image compositing using software packages such as Adobe Photoshop or the open source GIMP software, which is used for this book because it is free for commercial use. This book builds on the fundamental concepts of pixels, color depth and layers, and gets more advanced as chapters progress, covering pixel transparency using the alpha channel, pixel blending using Porter-Duff blending and transfer modes, and digital image file formats and key factors regarding a data footprint optimization work process. What You'll Learn: What are the most common memes in digital imaging What comprises a digital image compositing pipeline What are the concepts behind digital imaging How to install and use GIMP 2.8 or 2.9 What are and how to use the concepts behind color depth and image optimization Audience: This book is for those new to image compositing, editing. Ideal for web developers, game developers who need to learn these kinds of fundamentals quickly and effectively.

Android Apps for Absolute Beginners

Author: Wallace Jackson

Publisher: Apress

ISBN: 1484200195

Category: Computers

Page: 712

View: 8719

DOWNLOAD NOW »
Anybody can start building multimedia apps for the Android platform, and this book will show you how! Now updated to include both Android 4.4 and the new Android L, Android Apps for Absolute Beginners, Third Edition takes you through the process of getting your first Android apps up and running using plain English and practical examples. If you have a great idea for an Android app, but have never programmed before, then this book is for you. This book cuts through the fog of jargon and mystery that surrounds Android apps development, and gives you simple, step-by-step instructions to get you started. Teaches Android application development in language anyone can understand, giving you the best possible start in Android development Provides simple, step-by-step examples that make learning easy, allowing you to pick up the concepts without fuss Offers clear code descriptions and layout so that you can get your apps running as soon as possible This book covers both Android 4.4 (KitKat) and Android L, but is also backwards compatible to cover the previous Android releases since Android 1.5.

Design Patterns für die Spieleprogrammierung

Author: Robert Nystrom

Publisher: MITP-Verlags GmbH & Co. KG

ISBN: 395845092X

Category: Computer games

Page: 400

View: 5160

DOWNLOAD NOW »
- Die bekannten Design Patterns der Gang of Four im konkreten Einsatz für die Entwicklung von Games - Zahlreiche weitere vom Autor entwickelte Patterns - Sequenzierungs-, Verhaltens-, Entkopplungs- und Optimierungsmuster Für viele Spieleprogrammierer stellt die Finalisierung ihres Spiels die größte Herausforderung dar. Viele Projekte verlaufen im Sande, weil Programmierer der Komplexität des eigenen Codes nicht gewachsen sind. Die im Buch beschriebenen Design Patterns nehmen genau dieses Problem in Angriff. Der Autor blickt auf jahrelange Erfahrung in der Entwicklung von weltweit erfolgreichen Games zurück und stellt erprobte Patterns vor, mit deren Hilfe Sie Ihren Code entwirren und optimieren können. Die Patterns sind in Form unabhängiger Fallbeispiele organisiert, so dass Sie sich nur mit den für Sie relevanten zu befassen brauchen und das Buch auch hervorragend zum Nachschlagen verwenden können. Sie erfahren, wie man eine stabile Game Loop schreibt, wie Spielobjekte mithilfe von Komponenten organisiert werden können und wie man den CPU-Cache nutzt, um die Performance zu verbessern. Außerdem werden Sie sich damit beschäftigen, wie Skript-Engines funktionieren, wie Sie Ihren Code mittels Quadtrees und anderen räumlichen Aufteilungen optimieren und wie sich die klassischen Design Patterns in Spielen einsetzen lassen.

Core JAVA 2

Grundlagen

Author: Cay S. Horstmann,Gary Cornell

Publisher: Pearson Deutschland GmbH

ISBN: 9783827322166

Category:

Page: 976

View: 1019

DOWNLOAD NOW »

Android Studio New Media Fundamentals

Content Production of Digital Audio/Video, Illustration and 3D Animation

Author: Wallace Jackson

Publisher: Apress

ISBN: 1484298675

Category: Computers

Page: 142

View: 9541

DOWNLOAD NOW »
This book is a brief primer covering concepts central to digital imagery, digital audio and digital illustration using open source software packages such as GIMP, Audacity and Inkscape. These are used for this book because they are free for commercial use. The book builds on the foundational concepts of raster, vector and waves (audio), and gets more advanced as chapters progress, covering what new media assets are best for use with Android Studio as well as key factors regarding the data footprint optimization work process and why it is important. What You Will Learn• What are the primary genres of new media content production• What new media assets Android Studio supports• What are the concepts behind new media content production• How to Install and use GIMP, Inkscape, and Audacity software• How to integrate that software with Android Studio, fast becoming the most popular IDE for Android apps design and development Audience Primary audience includes Android developers, especially game designers/developers and others who need access to multimedia elements. Secondary: multimedia producers, RIA developers, game designers, UI designers, and teachers.

Java in a nutshell

deutsche Ausgabe für Java 1.4

Author: David Flanagan

Publisher: O'Reilly Germany

ISBN: 9783897213326

Category: Java (Computer program language)

Page: 1084

View: 810

DOWNLOAD NOW »

Java für Kids

Einfacher Einstieg in die Programmierung

Author: Hans-Georg Schumann

Publisher: MITP-Verlags GmbH & Co. KG

ISBN: 3958457533

Category: Computers

Page: 308

View: 7762

DOWNLOAD NOW »
- Die Programmiersprache Java lernen ohne Vorkenntnisse - Aktuell zu Java 9 und der neuesten Eclipse-Version - Mit Fragen und Aufgaben am Ende jedes Kapitels Java – wer denkt da nicht an eine Insel, auf der es heiß und feucht ist, mit Vulkanen, viel Wald und seltenen Tieren? Du nicht? Du denkst an eine Programmiersprache? Dann bist du hier richtig! In diesem Buch erfährst du, dass diese Sprache einiges zu bieten hat, und mit der Entwicklungsumgebung Eclipse schaffst du den Einstieg in Java spielend! Hans-Georg Schumann zeigt dir, wie du mit Java erste Programme schreibst und welche Zutaten du dazu benötigst: Variablen, Kontrollstrukturen, Klassen und mehr. Schritt für Schritt werden die Quelltexte umfangreicher bis hin zur objektorientierten Programmierung und dem Einsatz von Java-Komponenten. Schnell hast du ein erstes Lotto-Spiel programmiert und den Rechner dazu gebracht, auch mal als Therapeut zu dienen. Das ist auch nicht so kompliziert, wie es sich anhört! Denn alles wird genau erklärt und am Ende der Kapitel noch einmal zusammengefasst. Aus dem Inhalt: · Wie man programmiert und was eine Entwicklungsumgebung ist · Objekte, Klassen und Pakete im ersten Projekt kennenlernen · Erste kleine Spiele entwickeln: Zufallszahlen und Lotterie · Grundlagen objektorientierter Programmierung · Ansprechende optische Gestaltung mit Swing · Buttons und andere Komponenten als Diagnosehilfe einsetzen · Eine Figur zum Laufen bringen · Mit dynamischen Methoden eine Monsterfamilie »erschaffen« · Einblick in die Spieleprogrammierung · Ausführlicher Anhang zur Installation und Fehlersuche Zum Download unter www.mitp.de/751: · alle Projekte aus dem Buch · Lösungen zu den Fragen und Aufgaben im Buch

The Beginner's Guide to Android Game Development

Author: James S. Cho

Publisher: N.A

ISBN: 9781908689269

Category: Android (Electronic resource)

Page: 438

View: 1016

DOWNLOAD NOW »
Android Game Development Made Easy. If you've always wanted to make Android games but didn't know where to start, this book is for you. Whether you are an absolute beginner with no programming experience or an experienced Java developer wanting to get started with game development, this comprehensive book will help you accomplish your goals and teach you how to build your own games from scratch-no game engines needed. In this beginner-friendly guide, you will find focused, step-by-step approaches designed to help you learn and practice one fundamental concept at a time. You will study Java and write object-oriented applications. You will experiment with the building blocks of Android and create fun, interactive 2D games with touch controls. You will even learn how to integrate social features such as a global leaderboard and publish your game to be shared with the billion Android users across the world. This book provides access to an extensive library of sample Java and Android game projects via its companion website so that you can continue learning on your own and grow as a game programmer. With this up-to-date guide in your hand, you will be able to successfully navigate common pitfalls and get up and running with your own projects in no time. Tested on Android Lollipop. All the code in the book has been tested on the Android Lollipop SDK (5.0), and is available under the open source MIT license at the book s companion site. Table of Contents: *Unit 1: Java Basics *Chapter 1: The Fundamentals of Programming, *Chapter 2: Beginning Java, *Chapter 3: Designing Better Objects, *Unit 2: Java Game Development, *Chapter 4: Laying the Foundations, *Chapter 5: Keeping It Simple, *Chapter 6: The Next Level, *Unit 3: Android Game Development, *Chapter 7: Beginning Android Development, *Chapter 8: The Android Game Framework, *Chapter 9: Building the Game, *Unit 4: Finishing Touches, * Chapter 10: Releasing Your Game, *Chapter 11: Continuing the Journey

Minecraft für Dummies

Author: Jacob Cordeiro

Publisher: John Wiley & Sons

ISBN: 3527682317

Category: Computers

Page: 156

View: 709

DOWNLOAD NOW »
Die Minecraft-Welt sieht zwar auf den ersten Blick einfach aus, doch das ï¿1⁄2berleben darin kann manchmal ganz schï¿1⁄2n schwer werden. Jacob Cordeiro zeigt Ihnen, wie es geht: Installieren Sie das Spiel, wï¿1⁄2hlen Sie einen Server, erforschen Sie die Klï¿1⁄2tzchenwelt, gewinnen Sie kostbare Rohstoffe und bekï¿1⁄2mpfen Sie allerhand Monster und anderes Unheil. Auï¿1⁄2erdem erfahren Sie, wie Sie im Kreativ-Modus nicht nur die Welt nach Ihren Wï¿1⁄2nschen gestalten, sondern auch fliegen kï¿1⁄2nnen, und mit welchen Strategien Sie im Abenteuer- und Hardcore-Modus am erfolgreichsten sind.

Beginning Swift Games Development for iOS

Develop 2D and 3D games Using Apple's SceneKit and SpriteKit

Author: James Goodwill,Wesley Matlock

Publisher: Apress

ISBN: 1484223101

Category: Computers

Page: 208

View: 3153

DOWNLOAD NOW »
Learn the fundamental elements of the new Swift 3 programming language as applied to game development for new iOS 10. In Part 1 of this book, you'll start with a basic 2D game idea and build the game throughout the book introducing each SpriteKit topic as you add new functionality to the game. By the end of the book, you'll have experience with all the important SpriteKit topics and have a fully functional game as a result. In Part 2, you'll learn 3D game development using Apple's SceneKit framework and the Swift programming language, following the same pattern used for Part 1. Game apps are one of the most popular categories in the Apple iTunes App Store. In response, James Goodwill and Wesley Matlock bring you Beginning Swift Games Development for iOS, Third Edition an update to their best-selling work. After reading and using this book, you'll have the skills and the code to build your first 2D and then 3D game app that you can run on any iOS-enabled device. What you’ll learn Discover what’s in the new Swift 3 programming language Apply Swift 3 to iOS 10 and 9 game development Build a 2D game app using SpriteKit and Swift Build a 3D game from 2D using SceneKit and Swift Who this book is for iOS app developers new to Swift or for those thinking of trying iOS game app development for the very first time.