Essential Algorithms

A Practical Approach to Computer Algorithms Using Python and C#

Author: Rod Stephens

Publisher: Wiley

ISBN: 1119575990

Category: Computers

Page: 624

View: 3072

DOWNLOAD NOW »
A friendly introduction to the most useful algorithms written in simple, intuitive English The revised and updated second edition of Essential Algorithms, offers an accessible introduction to computer algorithms. The book contains a description of important classical algorithms and explains when each is appropriate. The author shows how to analyze algorithms in order to understand their behavior and teaches techniques that the can be used to create new algorithms to meet future needs. The text includes useful algorithms such as: methods for manipulating common data structures, advanced data structures, network algorithms, and numerical algorithms. It also offers a variety of general problem-solving techniques. In addition to describing algorithms and approaches, the author offers details on how to analyze the performance of algorithms. The book is filled with exercises that can be used to explore ways to modify the algorithms in order to apply them to new situations. This updated edition of Essential Algorithms: Contains explanations of algorithms in simple terms, rather than complicated math Steps through powerful algorithms that can be used to solve difficult programming problems Helps prepare for programming job interviews that typically include algorithmic questions Offers methods can be applied to any programming language Includes exercises and solutions useful to both professionals and students Provides code examples updated and written in Python and C# Essential Algorithms has been updated and revised and offers professionals and students a hands-on guide to analyzing algorithms as well as the techniques and applications. The book also includes a collection of questions that may appear in a job interview. The book’s website will include reference implementations in Python and C# (which can be easily applied to Java and C++).

Algorithmen - Eine Einführung

Author: Thomas H. Cormen,Charles E. Leiserson,Ronald Rivest,Clifford Stein

Publisher: Walter de Gruyter GmbH & Co KG

ISBN: 3110522012

Category: Computers

Page: 1339

View: 8574

DOWNLOAD NOW »
Der "Cormen" bietet eine umfassende und vielseitige Einführung in das moderne Studium von Algorithmen. Es stellt viele Algorithmen Schritt für Schritt vor, behandelt sie detailliert und macht deren Entwurf und deren Analyse allen Leserschichten zugänglich. Sorgfältige Erklärungen zur notwendigen Mathematik helfen, die Analyse der Algorithmen zu verstehen. Den Autoren ist es dabei geglückt, Erklärungen elementar zu halten, ohne auf Tiefe oder mathematische Exaktheit zu verzichten. Jedes der weitgehend eigenständig gestalteten Kapitel stellt einen Algorithmus, eine Entwurfstechnik, ein Anwendungsgebiet oder ein verwandtes Thema vor. Algorithmen werden beschrieben und in Pseudocode entworfen, der für jeden lesbar sein sollte, der schon selbst ein wenig programmiert hat. Zahlreiche Abbildungen verdeutlichen, wie die Algorithmen arbeiten. Ebenfalls angesprochen werden Belange der Implementierung und andere technische Fragen, wobei, da Effizienz als Entwurfskriterium betont wird, die Ausführungen eine sorgfältige Analyse der Laufzeiten der Programme mit ein schließen. Über 1000 Übungen und Problemstellungen und ein umfangreiches Quellen- und Literaturverzeichnis komplettieren das Lehrbuch, dass durch das ganze Studium, aber auch noch danach als mathematisches Nachschlagewerk oder als technisches Handbuch nützlich ist. Für die dritte Auflage wurde das gesamte Buch aktualisiert. Die Änderungen sind vielfältig und umfassen insbesondere neue Kapitel, überarbeiteten Pseudocode, didaktische Verbesserungen und einen lebhafteren Schreibstil. So wurden etwa - neue Kapitel zu van-Emde-Boas-Bäume und mehrfädigen (engl.: multithreaded) Algorithmen aufgenommen, - das Kapitel zu Rekursionsgleichungen überarbeitet, sodass es nunmehr die Teile-und-Beherrsche-Methode besser abdeckt, - die Betrachtungen zu dynamischer Programmierung und Greedy-Algorithmen überarbeitet; Memoisation und der Begriff des Teilproblem-Graphen als eine Möglichkeit, die Laufzeit eines auf dynamischer Programmierung beruhender Algorithmus zu verstehen, werden eingeführt. - 100 neue Übungsaufgaben und 28 neue Problemstellungen ergänzt. Umfangreiches Dozentenmaterial (auf englisch) ist über die Website des US-Verlags verfügbar.

Beginning Software Engineering

Author: Rod Stephens

Publisher: John Wiley & Sons

ISBN: 1118969170

Category: Computers

Page: 480

View: 326

DOWNLOAD NOW »
A complete introduction to building robust and reliable software Beginning Software Engineering demystifies the software engineering methodologies and techniques that professional developers use to design and build robust, efficient, and consistently reliable software. Free of jargon and assuming no previous programming, development, or management experience, this accessible guide explains important concepts and techniques that can be applied to any programming language. Each chapter ends with exercises that let you test your understanding and help you elaborate on the chapter's main concepts. Everything you need to understand waterfall, Sashimi, agile, RAD, Scrum, Kanban, Extreme Programming, and many other development models is inside! Describes in plain English what software engineering is Explains the roles and responsibilities of team members working on a software engineering project Outlines key phases that any software engineering effort must handle to produce applications that are powerful and dependable Details the most popular software development methodologies and explains the different ways they handle critical development tasks Incorporates exercises that expand upon each chapter's main ideas Includes an extensive glossary of software engineering terms

Algorithmen in C

Author: Robert Sedgewick

Publisher: Pearson Deutschland GmbH

ISBN: 9783893193769

Category: Algorithmus

Page: 742

View: 4464

DOWNLOAD NOW »

Algorithmen für Dummies

Author: John Paul Mueller,Luca Massaron

Publisher: John Wiley & Sons

ISBN: 3527809775

Category: Computers

Page: 320

View: 2463

DOWNLOAD NOW »
Wir leben in einer algorithmenbestimmten Welt. Deshalb lohnt es sich zu verstehen, wie Algorithmen arbeiten. Das Buch präsentiert die wichtigsten Anwendungsgebiete für Algorithmen: Optimierung, Sortiervorgänge, Graphentheorie, Textanalyse, Hashfunktionen. Zu jedem Algorithmus werden jeweils Hintergrundwissen und praktische Grundlagen vermittelt sowie Beispiele für aktuelle Anwendungen gegeben. Für interessierte Leser gibt es Umsetzungen in Python, sodass die Algorithmen auch verändert und die Auswirkungen der Veränderungen beobachtet werden können. Dieses Buch richtet sich an Menschen, die an Algorithmen interessiert sind, ohne eine Doktorarbeit zu dem Thema schreiben zu wollen. Wer es gelesen hat, versteht, wie wichtige Algorithmen arbeiten und wie man von dieser Arbeit beispielsweise bei der Entwicklung von Unternehmensstrategien profitieren kann.

Einführung in Python

Author: Mark Lutz,David Ascher,Dinu C. Gherman

Publisher: O'Reilly Germany

ISBN: 3897214881

Category: Python (Computer program language)

Page: 624

View: 8259

DOWNLOAD NOW »

Die Kunst der JavaScript-Programmierung

Eine moderne Einführung in die Sprache des Web

Author: Marijn Haverbeke

Publisher: dpunkt.verlag

ISBN: 3864911915

Category: Computers

Page: 240

View: 3008

DOWNLOAD NOW »
Das Buch ist eine Einführung in JavaScript, die sich auf gute Programmiertechniken konzentriert. Der Autor lehrt den Leser, wie man die Eleganz und Präzision von JavaScript nutzt, um browserbasierte Anwendungen zu schreiben. Das Buch beginnt mit den Grundlagen der Programmierung - Variablen, Kontrollstrukturen, Funktionen und Datenstrukturen -, dann geht es auf komplexere Themen ein, wie die funktionale und objektorientierte Programmierung, reguläre Ausdrücke und Browser-Events. Unterstützt von verständlichen Beispielen wird der Leser rasch die Sprache des Web fließend 'sprechen' können.

Introduction to Computer Graphics

A Practical Learning Approach

Author: Fabio Ganovelli,Massimiliano Corsini,Sumanta Pattanaik,Marco Di Benedetto

Publisher: CRC Press

ISBN: 1482236338

Category: Computers

Page: 422

View: 1142

DOWNLOAD NOW »
Teach Your Students How to Create a Graphics Application Introduction to Computer Graphics: A Practical Learning Approach guides students in developing their own interactive graphics application. The authors show step by step how to implement computer graphics concepts and theory using the EnvyMyCar (NVMC) framework as a consistent example throughout the text. They use the WebGL graphics API to develop NVMC, a simple, interactive car racing game. Each chapter focuses on a particular computer graphics aspect, such as 3D modeling and lighting. The authors help students understand how to handle 3D geometric transformations, texturing, complex lighting effects, and more. This practical approach leads students to draw the elements and effects needed to ultimately create a visually pleasing car racing game. The code is available at www.envymycarbook.com

The Modern C# Challenge

Become an expert C# programmer by solving interesting programming problems

Author: Rod Stephens

Publisher: Packt Publishing Ltd

ISBN: 1789532639

Category: Computers

Page: 362

View: 5972

DOWNLOAD NOW »
Learn advanced C# concepts and techniques such as building caches, cryptography, and parallel programming by solving interesting programming challenges Key Features Gain useful insights on advanced C# programming topics and APIs Use locking and cached values to solve parallel problems Take advantage of .NET's cryptographic tools to encrypt and decrypt strings Book Description C# is a multi-paradigm programming language. The Modern C# Challenge covers with aspects of the .NET Framework such as the Task Parallel Library (TPL) and CryptoAPI. It also encourages you to explore important programming trade-offs such as time versus space or simplicity. There may be many ways to solve a problem and there is often no single right way, but some solutions are definitely better than others. This book has combined these solutions to help you solve real-world problems with C#. In addition to describing programming trade-offs, The Modern C# Challenge will help you build a useful toolkit of techniques such as value caching, statistical analysis, and geometric algorithms. By the end of this book, you will have walked through challenges in C# and explored the .NET Framework in order to develop program logic for real-world applications. What you will learn Perform statistical calculations such as finding the standard deviation Find combinations and permutations Search directories for files matching patterns using LINQ and PLINQ Find areas of polygons using geometric operations Randomize arrays and lists with extension methods Explore the filesystem to find duplicate files Simulate complex systems and implement equality in a class Use cryptographic techniques to encrypt and decrypt strings and files Who this book is for The Modern C# Challenge is for all C# developers of different abilities wanting to solve real-world problems. There are problems for everyone at any level of expertise in C#

Semantic Web

Grundlagen

Author: Pascal Hitzler,Markus Krötzsch,Sebastian Rudolph,York Sure

Publisher: Springer-Verlag

ISBN: 3540339949

Category: Computers

Page: 277

View: 7519

DOWNLOAD NOW »
Das Buch Semantic Web – Grundlagen vermittelt als erstes deutschsprachiges Lehrbuch die Grundlagen des Semantic Web in verständlicher Weise. Es ermöglicht einen einfachen und zügigen Einstieg in Methoden und Technologien des Semantic Web und kann z.B. als solide Grundlage für die Vorbereitung und Durchführung von Vorlesungen genutzt werden. Die Autoren trennen dabei sauber zwischen einer intuitiven Hinführung zur Verwendung semantischer Technologien in der Praxis einerseits, und der Erklärung formaler und theoretischer Hintergründe andererseits. Nur für letzteres werden Grundkenntnisse in Logik vorausgesetzt, die sich bei Bedarf jedoch durch zusätzliche Lektüre und mit Hilfe eines entsprechenden Kapitels im Anhang aneignen lassen. Das Lehrbuch richtet sich primär an Studenten mit Grundkenntnissen in Informatik sowie an interessierte Praktiker welche sich im Bereich Semantic Web fortbilden möchten. Aus den Rezensionen: "... RDF, RDF-S und OWL. Diese Sprachen ... werden von den Autoren dargestellt. Bei der Darstellung ... fallen sie selten zu schwierigen Fachslang, sondern liefern eine gut nachvollziehbare Schilderung mit einfachen Beispielen, auch Übungsaufgaben runden die Kapitel ab. ... Semantic Web ist ein einfach geschriebenes und anschauliches Buch, das In die Grundkonzepte der Semantic-Web-Techniken einführt. Wer sich schnell in RDF, RDF-S und Co. einarbeiten muss und etwas Vorbildung in Logik und Algebra mitbringt, der trifft mit diesem Lehrbuch sicherlich eine gute Wahl ..." (http://www.literaturnetz.com/content/view/8742/44/)

Python von Kopf bis Fuß

Aktuell zu Python 3

Author: Paul Barry

Publisher: O'Reilly

ISBN: 3960101368

Category: Computers

Page: 620

View: 9623

DOWNLOAD NOW »
Was lernen Sie in diesem Buch? Haben Sie sich schon einmal gewünscht, Sie könnten mit nur einem Buch Python richtig lernen? Mit Python von Kopf bis Fuß schaffen Sie es! Durch die ausgefeilte Von-Kopf-bis-Fuß-Didaktik, die viel mehr als die bloße Syntax und typische How-to-Erklärungen bietet, wird es sogar zum Vergnügen. Python-Grundlagen wie Datenstrukturen und Funktionen verstehen Sie hier schnell, und dann geht es auch schon weiter: Sie programmieren Ihre eigene Web-App, erkunden Datenbank-Management, Ausnahmebehandlung und die Verarbeitung von Daten. Da Python häufig im Data-Science-Umfeld eingesetzt wird, haben in der 2. Auflage diejenigen Techniken ein stärkeres Gewicht bekommen, die in der Welt der Big Data genutzt werden. Wieso sieht dieses Buch so anders aus? In diesem Buch sind die neuesten Erkenntnisse der Kognitionswissenschaft und der Lerntheorie eingeflossen, um Ihnen das Lernen so einfach wie möglich zu machen. Statt einschläfernder Bleiwüsten verwendet dieses Buch eine Vielzahl von Abbildungen und Textstilen, die Ihnen das Wissen direkt ins Hirn spielen – und zwar so, dass es sitzt.

Practical Image and Video Processing Using MATLAB

Author: Oge Marques

Publisher: John Wiley & Sons

ISBN: 111809347X

Category: Technology & Engineering

Page: 696

View: 1206

DOWNLOAD NOW »
Up-to-date, technically accurate coverage of essential topics in image and video processing This is the first book to combine image and video processing with a practical MATLAB®-oriented approach in order to demonstrate the most important image and video techniques and algorithms. Utilizing minimal math, the contents are presented in a clear, objective manner, emphasizing and encouraging experimentation. The book has been organized into two parts. Part I: Image Processing begins with an overview of the field, then introduces the fundamental concepts, notation, and terminology associated with image representation and basic image processing operations. Next, it discusses MATLAB® and its Image Processing Toolbox with the start of a series of chapters with hands-on activities and step-by-step tutorials. These chapters cover image acquisition and digitization; arithmetic, logic, and geometric operations; point-based, histogram-based, and neighborhood-based image enhancement techniques; the Fourier Transform and relevant frequency-domain image filtering techniques; image restoration; mathematical morphology; edge detection techniques; image segmentation; image compression and coding; and feature extraction and representation. Part II: Video Processing presents the main concepts and terminology associated with analog video signals and systems, as well as digital video formats and standards. It then describes the technically involved problem of standards conversion, discusses motion estimation and compensation techniques, shows how video sequences can be filtered, and concludes with an example of a solution to object detection and tracking in video sequences using MATLAB®. Extra features of this book include: More than 30 MATLAB® tutorials, which consist of step-by-step guides to exploring image and video processing techniques using MATLAB® Chapters supported by figures, examples, illustrative problems, and exercises Useful websites and an extensive list of bibliographical references This accessible text is ideal for upper-level undergraduate and graduate students in digital image and video processing courses, as well as for engineers, researchers, software developers, practitioners, and anyone who wishes to learn about these increasingly popular topics on their own. Supplemental resources for readers and instructors can be found at http://www.ogemarques.com

Practical Algorithms for 3D Computer Graphics, Second Edition

Author: R. Stuart Ferguson

Publisher: CRC Press

ISBN: 1466582529

Category: Computers

Page: 508

View: 808

DOWNLOAD NOW »
Practical Algorithms for 3D Computer Graphics, Second Edition covers the fundamental algorithms that are the core of all 3D computer graphics software packages. Using Core OpenGL and OpenGL ES, the book enables you to create a complete suite of programs for 3D computer animation, modeling, and image synthesis. Since the publication of the first edition, implementation aspects have changed significantly, including advances in graphics technology that are enhancing immersive experiences with virtual reality. Reflecting these considerable developments, this second edition presents up-to-date algorithms for each stage in the creative process. It takes you from the construction of polygonal models of real and imaginary objects to rigid body animation and hierarchical character animation to the rendering pipeline for the synthesis of realistic images. New to the Second Edition New chapter on the modern approach to real-time 3D programming using OpenGL New chapter that introduces 3D graphics for mobile devices New chapter on OpenFX, a comprehensive open source 3D tools suite for modeling and animation Discussions of new topics, such as particle modeling, marching cubes, and techniques for rendering hair and fur More web-only content, including source code for the algorithms, video transformations, comprehensive examples, and documentation for OpenFX The book is suitable for newcomers to graphics research and 3D computer games as well as more experienced software developers who wish to write plug-in modules for any 3D application program or shader code for a commercial games engine.

Artificial Intelligence and Soft Computing – ICAISC 2006

8th International Conference, Zakopane, Poland, June 25-29, 2006, Proceedings

Author: Leszek Rutkowski,Ryszard Tadeusiewicz,Lotfi A. Zadeh,Jacek Zurada

Publisher: Springer Science & Business Media

ISBN: 3540357483

Category: Computers

Page: 1235

View: 1031

DOWNLOAD NOW »
This book constitutes the refereed proceedings of the 8th International Conference on Artificial Intelligence and Soft Computing, ICAISC 2006, held in Zakopane, Poland, in June 2006. The 128 revised contributed papers presented are organized in topical sections on neural networks and their applications, fuzzy systems and their applications, evolutionary algorithms and their applications, rough sets, classification and clustering, image analysis and robotics, bioinformatics and medical applications, various problems of artificial intelligence.

Clean Code - Refactoring, Patterns, Testen und Techniken für sauberen Code

Deutsche Ausgabe

Author: Robert C. Martin

Publisher: MITP-Verlags GmbH & Co. KG

ISBN: 3826696387

Category: Computers

Page: 480

View: 7979

DOWNLOAD NOW »
h2> Kommentare, Formatierung, Strukturierung Fehler-Handling und Unit-Tests Zahlreiche Fallstudien, Best Practices, Heuristiken und Code Smells Clean Code - Refactoring, Patterns, Testen und Techniken für sauberen Code Aus dem Inhalt: Lernen Sie, guten Code von schlechtem zu unterscheiden Sauberen Code schreiben und schlechten Code in guten umwandeln Aussagekräftige Namen sowie gute Funktionen, Objekte und Klassen erstellen Code so formatieren, strukturieren und kommentieren, dass er bestmöglich lesbar ist Ein vollständiges Fehler-Handling implementieren, ohne die Logik des Codes zu verschleiern Unit-Tests schreiben und Ihren Code testgesteuert entwickeln Selbst schlechter Code kann funktionieren. Aber wenn der Code nicht sauber ist, kann er ein Entwicklungsunternehmen in die Knie zwingen. Jedes Jahr gehen unzählige Stunden und beträchtliche Ressourcen verloren, weil Code schlecht geschrieben ist. Aber das muss nicht sein. Mit Clean Code präsentiert Ihnen der bekannte Software-Experte Robert C. Martin ein revolutionäres Paradigma, mit dem er Ihnen aufzeigt, wie Sie guten Code schreiben und schlechten Code überarbeiten. Zusammen mit seinen Kollegen von Object Mentor destilliert er die besten Praktiken der agilen Entwicklung von sauberem Code zu einem einzigartigen Buch. So können Sie sich die Erfahrungswerte der Meister der Software-Entwicklung aneignen, die aus Ihnen einen besseren Programmierer machen werden – anhand konkreter Fallstudien, die im Buch detailliert durchgearbeitet werden. Sie werden in diesem Buch sehr viel Code lesen. Und Sie werden aufgefordert, darüber nachzudenken, was an diesem Code richtig und falsch ist. Noch wichtiger: Sie werden herausgefordert, Ihre professionellen Werte und Ihre Einstellung zu Ihrem Beruf zu überprüfen. Clean Code besteht aus drei Teilen:Der erste Teil beschreibt die Prinzipien, Patterns und Techniken, die zum Schreiben von sauberem Code benötigt werden. Der zweite Teil besteht aus mehreren, zunehmend komplexeren Fallstudien. An jeder Fallstudie wird aufgezeigt, wie Code gesäubert wird – wie eine mit Problemen behaftete Code-Basis in eine solide und effiziente Form umgewandelt wird. Der dritte Teil enthält den Ertrag und den Lohn der praktischen Arbeit: ein umfangreiches Kapitel mit Best Practices, Heuristiken und Code Smells, die bei der Erstellung der Fallstudien zusammengetragen wurden. Das Ergebnis ist eine Wissensbasis, die beschreibt, wie wir denken, wenn wir Code schreiben, lesen und säubern. Dieses Buch ist ein Muss für alle Entwickler, Software-Ingenieure, Projektmanager, Team-Leiter oder Systemanalytiker, die daran interessiert sind, besseren Code zu produzieren. Über den Autor: Robert C. »Uncle Bob« Martin entwickelt seit 1970 professionell Software. Seit 1990 arbeitet er international als Software-Berater. Er ist Gründer und Vorsitzender von Object Mentor, Inc., einem Team erfahrener Berater, die Kunden auf der ganzen Welt bei der Programmierung in und mit C++, Java, C#, Ruby, OO, Design Patterns, UML sowie Agilen Methoden und eXtreme Programming helfen.

Algorithmen

Author: Robert Sedgewick

Publisher: Pearson Studium

ISBN: 9783827370327

Category: Algorithmus - Lehrbuch

Page: 742

View: 1160

DOWNLOAD NOW »

Computer Aided Verification

... International Conference, CAV ... ; Proceedings. Paris, France, July 18-22, 2001

Author: N.A

Publisher: Springer Science & Business Media

ISBN: 3540423451

Category:

Page: N.A

View: 3977

DOWNLOAD NOW »

Algorithmen und Datenstrukturen im VLSI-Design

OBDD — Grundlagen und Anwendungen

Author: Christoph Meinel,Thorsten Theobald

Publisher: Springer-Verlag

ISBN: 3642587739

Category: Computers

Page: 286

View: 6713

DOWNLOAD NOW »
Eines der Hauptprobleme beim Chipentwurf besteht darin, daß die Anzahl der zu bewältigenden Kombinationen der einzelnen Chipbausteine ins Unermeßliche steigt. Hier hat sich eine sehr fruchtbare Verbindung zu einem Kerngebiet der Theoretischen Informatik, dem Gebiet des Entwurfs von Datenstrukturen und effizienten Algorithmen, herstellen lassen: das Konzept der geordneten binären Entscheidungsgraphen, das in zahlreichen CAD-Projekten zu einer beträchtlichen Leistungssteigerung geführt hat. Die Autoren stellen die Grundlagen dieses interdisziplinären Forschungsgebiets dar und behandeln wichtige Anwendungen aus dem rechnergestützten Schaltkreisentwurf.