Witches and Jesuits

Shakespeare's Macbeth

Author: Garry Wills

Publisher: Oxford University Press on Demand

ISBN: 0195102908

Category: Mathematics

Page: 223

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Drawing on his intimate knowledge of the vivid intrigue and drama of Jacobean England, the Pulitzer Prize-winning author of "Lincoln at Gettysburg" restores Macbeth's suspenseful tension by returning it to the context of its own time, recreating the burning theological and political crises of Shakespeare's era.

Macbeth

ein Trauerspiel

Author: William Shakespeare

Publisher: N.A

ISBN: N.A

Category:

Page: 126

View: 3571

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Doktor Faustus

Author: Christopher Marlowe

Publisher: BoD – Books on Demand

ISBN: 3843071853

Category: Drama

Page: 76

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Christopher Marlowe: Doktor Faustus The Tragicall History of D. Faustus. Entstanden um 1592. Erstmals aufgeführt von der Truppe des Earl of Nottingham, Datum unbekannt. Älteste erhaltene Ausgabe: London 1604. Zweite Fassung: London 1616. Hier nach der Übers. v. Wilhelm Müller. Vollständige Neuausgabe mit einer Biographie des Autors. Herausgegeben von Karl-Maria Guth. Berlin 2016. Textgrundlage ist die Ausgabe: Marlowe, Christoph: Doktor Faustus. Übers. v. Wilhelm Müller, München: Eugen Rentsch Verlag, 1911. Die Paginierung obiger Ausgabe wird in dieser Neuausgabe als Marginalie zeilengenau mitgeführt. Umschlaggestaltung von Thomas Schultz-Overhage unter Verwendung des Bildes: Mikhail Vrubel, Faust, 1896. Gesetzt aus der Minion Pro, 11 pt.

Ist Shakespeare tot?

Author: Mark Twain

Publisher: Piper ebooks

ISBN: 3492974074

Category: Fiction

Page: 128

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Ein Dichter ohne Bücher? Ein Autor, der nicht einen Brief schrieb? Ein gefeierter Dramatiker und Schauspieler, an den sich kurz nach seinem Tod schon niemand mehr erinnert? Das Leben eines gewissen William Shakespeare aus dem englischen Provinzort Stratford upon Avon gab dem amerikanischen Literaten und scharfzüngigem Beobachter Mark Twain zu denken. Er besah sich die Tatsachen und formulierte seine Antwort auf die drängendste Frage der englischen Literaturgeschichte: War William Shakespeare wirklich der Dichter, für den wir ihn halten? - Niemand hat sich seither diesem unerschöpflichen Thema amüsanter und pointierter genähert als Mark Twain. »Ist Shakespeare tot?« ist ein Glanzstück literarischer Satire.

Will in der Welt

Wie Shakespeare zu Shakespeare wurde

Author: Stephen Greenblatt

Publisher: Pantheon Verlag

ISBN: 3641156149

Category: Biography & Autobiography

Page: 512

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Shakespeare ist wohl der bekannteste Dramatiker aller Zeiten, doch über sein Leben wissen wir so gut wie nichts. Kein Brief blieb von ihm erhalten, wir kennen nur ein paar dürre Lebensdaten, vereinzelte Schriftsätze aus Prozessen, die er betrieb – und ein überaus nüchternes Testament, in dem er seiner Frau sein zweitbestes Bett vermacht. In seiner hochgelobten Biographie versucht Stephen Greenblatt mit detektivischem Scharfsinn, die Lücken dieser Lebensgeschichte zu füllen und hinter das Geheimnis zu kommen, wie aus einem talentierten Jungen aus einer englischen Kleinstadt der größte Dramatiker aller Zeiten werden konnte, kurz: wie Shakespeare zu Shakespeare wurde.

Understanding Macbeth

A Student Casebook to Issues, Sources, and Historical Documents

Author: Faith Nostbakken,William Shakespeare

Publisher: Greenwood Publishing Group

ISBN: 9780313296307

Category: Drama

Page: 235

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A rich source of primary materials and commentary about Macbeth that illuminates the historical context and draws connections to events in the 1990s.

Shakespeare, Catholicism, and the Middle Ages

Maimed Rights

Author: Alfred Thomas

Publisher: Springer

ISBN: 3319902180

Category: Literary Criticism

Page: 260

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Whereas traditional scholarship assumed that William Shakespeare used the medieval past as a negative foil to legitimate the present, Shakespeare, Catholicism, and the Middle Ages offers a revisionist perspective, arguing that the playwright valorizes the Middle Ages in order to critique the oppressive nature of the Tudor-Stuart state. In examining Shakespeare’s Richard II, The Merchant of Venice, Hamlet, King Lear, Macbeth, and The Winter’s Tale, the text explores how Shakespeare repossessed the medieval past to articulate political and religious dissent. By comparing these and other plays by Shakespeare’s contemporaries with their medieval analogues, Alfred Thomas argues that Shakespeare was an ecumenical writer concerned with promoting tolerance in a highly intolerant and partisan age.

Handorakel und Kunst der Weltklugheit

Author: Baltasar Gracián

Publisher: Manesse Verlag

ISBN: 3641105609

Category: Fiction

Page: 336

View: 3608

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Ein literarischer Wegbegleiter für jede Lebenslage Wie finde ich in einer unvollkommenen und vergänglichen Welt mein Glück? Das „Handorakel” von Baltasar Gracián ist einer der berühmtesten Texte des 17. Jahrhunderts und eine einzigartige Schule der Weltklugheit. Graciáns lakonische Ratschläge zur taktisch klugen Lebensführung ermöglichen den moralischen Triumph des Einzelnen im Alltag und führen den Leser spielerisch ein in die Kunst der strategischen Intrige und hinterlistigen Täuschung. Mal bitterböse, mal vermeintlich ironisch und doppelsinnig, vermochte das „Handorakel” Dichter und Denker wie Brecht und Nietzsche, Benjamin und Schopenhauer zu begeistern. Letzteren veranlasste Graciáns Geniestreich zu einer kongenialen Übersetzung. Für die Manesse-Ausgabe wurde sie neu kommentiert und erstmals mit einem Glossar versehen.

Anna of Denmark and Henrietta Maria

Virgins, Witches, and Catholic Queens

Author: Susan Dunn-Hensley

Publisher: Springer

ISBN: 3319632272

Category: History

Page: 230

View: 2400

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This book examines how early Stuart queens navigated their roles as political players and artistic patrons in a culture deeply conflicted about the legitimacy of female authority. Anna of Denmark and Henrietta Maria both employed powerful female archetypes such as Amazons and the Virgin Mary in court performances. Susan Dunn-Hensley analyzes how darker images of usurping, contaminating women, epitomized by the witch, often merged with these celebratory depictions. By tracing these competing representations through the Jacobean and Caroline periods, Dunn-Hensley peels back layers of misogyny from historical scholarship and points to rich new lines of inquiry. Few have written about Anna’s religious beliefs, and comparing her Catholicism with Henrietta Maria’s illuminates the ways in which both women were politically subversive. This book offers an important corrective to centuries of negative representation, and contributes to a fuller understanding of the role of queenship in the English Civil War and the fall of the Stuart monarchy.

The Probe of Doubt

Scepticism and Illusion in Shakespeare's Plays

Author: Michael Srigley

Publisher: Uppsala, Sweden : Uppsala University Library

ISBN: 9789155449100

Category: Illusion in literature

Page: 329

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Macbeth

A Critical Reader

Author: John Drakakis,Dale Townshend

Publisher: A&C Black

ISBN: 0567432270

Category: Literary Criticism

Page: 333

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ARDEN RENAISSANCE DRAMA GUIDES offer students and academics practical and accessible introductions to the critical and performance contexts of key Elizabethan and Jacobean plays. Essays from leading international scholars provide invaluable insights into the text by presenting a range of critical perspectives, making the books ideal companions for study and research. Key features include: Essays on the play's critical and performance history A keynote essay on current research and thinking about the play A selection of new essays by leading scholars A survey of resources to direct students' further reading about the play in print and online Regularly performed and studied, Macbeth is not only one of Shakespeare's most popular plays but also provides us with one of the literary canon's most compellingly conflicted tragic figures. This guide offers fresh new ways into the play.

Shakespeare and Early Modern Religion

Author: David Loewenstein,Michael Witmore

Publisher: Cambridge University Press

ISBN: 1316239810

Category: Literary Criticism

Page: N.A

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Written by an international team of literary scholars and historians, this collaborative volume illuminates the diversity of early modern religious beliefs and practices in Shakespeare's England, and considers how religious culture is imaginatively reanimated in Shakespeare's plays. Fourteen new essays explore the creative ways Shakespeare engaged with the multifaceted dimensions of Protestantism, Catholicism, non-Christian religions including Judaism and Islam, and secular perspectives, considering plays such as Hamlet, Julius Caesar, King John, King Lear, Macbeth, Measure for Measure, A Midsummer Night's Dream and The Winter's Tale. The collection is of great interest to readers of Shakespeare studies, early modern literature, religious studies, and early modern history.